2013. március 10., vasárnap

Egyszer fent, egyszer.....

A szezon elkezdődött!
Idén márciusban jutottam el először horgászni, ekkora kihagyásra régen volt példa. Gombár Peti végre Pesten töltötte a hétvégét, és mivel régóta esedékes volt, hogy személyes ismeretséget kössön a feketesügerekkel, elugrottunk Délegyházára. A kora márciusi időpont és a hideg víz még nem ígért sok jót, de már önmagában az a tény is felvillanyozott, hogy a parton lehetek baráti társaságban.

Jól indult a nap, az első dobások egyikére kemény ütést kaptam a szoknyás jigen felkínált Megabass gumirákra, a harcias kedvű támadó azonban egy süllőcske volt. Gyorsan visszaengedtem és más terület felé néztünk, hogy még véletlenül se zavarjuk meg a nászra készülődő fogasokat.

Az év első - "hívatlan" - vendége az objektív előtt
Hosszas keresgélés után rátaláltunk egy nagyobb feketesügér csapatra, a tó egy szélcsendes részén tömörültek össze. Bánatunkra igen rezignáltan reagáltak a csalikra, míg végül a csapósügereknél bevált technika győzedelmeskedett.

Peti első feketesügere
A fenéken nyugvó, alig megpöccintett pici csali csábította a halakat kapásra. Peti nagy örömünkre megfogta élete első feketesügerét, utána rögtön én is felavattam  a Stamler Árpi barátom által átépített könnyűpergető pálcát.

D-tail könnyű jigfejen
Peti később elkapott még egyet, a közeledő alkony hatására kellemtelenül hűvösre fordult az idő. Elégedettek voltunk, a feketék meg megelégelni látszottak a kísérletezést, így lefújtuk a meccset.

Tegnap a parton
Tegnap egy magán-kezelésben lévő tóra szóló meghívásnak tettünk eleget. A víz remek adottságokkal bír, számtalan búvóhelyet és bőséges táplálékot kínál a benne élő halaknak. Célunk a tóban élő feketesügerek becserkészése volt, szerencsénkre a csukák javában ívtak a partszéli nádasban, így nem zavartuk őket.

Jól éreztük magunkat!
Nem ragozom, nem fogtunk semmit. Piszkosul elfáradtam a sok eredménytelen dobálásban, elkeseredett próbálkozásban. A végén már a fáradtság és a lustaság miatt nem volt kedvem drop-shot szereléket kötni, egy valószínűleg hatékony módszer pedig csak ma, itthon jutott eszembe. Ennek ellenére jól éreztük magunkat, még akkor is, ha a látott feketesügerek érdeklődéssel kísérték ugyan próbálkozásainkat, de nem dőltek be a trükkjeinknek. Lesz még melegebb az a víz, mint 7 fok, és most már tudjuk, hogyan készüljünk. Lesz visszavágó, ezt megígértem nekik!